پـا بـرهنـه روی دیـوار دلـم

یادداشت های پراکنده

پـا بـرهنـه روی دیـوار دلـم

یادداشت های پراکنده

71.غذا ، دعا ، عشق «1»



ابتلا به افسردگی از بزرگ ترین نبردهای زندگی ام بود . من در پی کشف علت افسردگی ام بودم . ریشه ی این ناامیدی در چه بود ؟آیا این بیماری روانی است ؟ آیا پدر و مادرم مقصر بودند ؟ آیا این لحظات بد در زندگی ام موقتی خواهد بود ؟اگر مراحل طلاقم به اتمام برسد ، آیا افسردگی ام هم درمان خواهد شد ؟ آیا این بیماری منشا ژنتیکی دارد ؟ یا منشا فرهنگی دارد ؟ آیا به طالعم مربوط می شود ؟ ( آیا علت افسردگی ام این است که من در برج سرطان به دنیا آمده ام ؟)آیا منشا هنری دارد ؟ آیا نوعی تکامل است ؟ آیا بیماری هورمونی است ؟ مربوط به رژیم غذایی است ؟ فلسفی است؟ فصلی است یا محیطی ؟ آیا ترکیبات شیمیایی بدنم مختل شده اند ؟ یا فقط کمی به استراحت نیاز دارم ؟

چه عناصر بی شماری ساختار بدن نوع بشر را شکل می دهند ! عجیب است که افکار ، اندام ، سوابق ، خانواده ، محیط ،وضعیت روحی و غذا اینقدر بر ما اثر می گذارند . احساس کردم علت افسردگی ام تغییر و تحول در مجموعه ای از عوامل است که نمی توانم نامی بر آن بگذارم ، بنابراین مجبور بودم مرحله به مرحله پیش بروم . 


غذا ، دعا ، عشق / الیزابت گیلبرت / ندا شادنظر / نشر افراز 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.