پـا بـرهنـه روی دیـوار دلـم

یادداشت های پراکنده

پـا بـرهنـه روی دیـوار دلـم

یادداشت های پراکنده

33. A Dangerous Method

 

 فیلم راجع به روابط یونگ با یکی از بیمارانش به نام سابینا بوده که بعدها روانپزشک بزرگی می شود . 
فیلمی نیست که به هر کسی دیدنش را توصیه کنم اما برای افرادی که علاقمند به روانشناسی هستند و یا مطالعاتی در این زمینه دارند گزینه ی خیلی خوبیست . من متاسفانه دانش نقد فیلم را ندارم اما می توانم بگویم با اشکالاتی که در فیلم وجود دارد ، ارزش دیدن حتی بیش از یک مرتبه را دارد.

پ . ن: اشاره به همزمانی معنادار عالی بود.
  یه جای فیلم یونگ به سابینا میگه عشق تو مهم ترین اتفاق زندگی من بوده .

 

برای منم همین طور . شاید تو هیچ وقت سابینا نبودی ( که به قطع نبودی !) اما هیچ کس جز خودمن نمی تونه متوجه بشه اون حسی که من به تو داشتم چقدر روزنه های مهمی تو زندگیم باز کرد و چه طور یهو ورق زندگیم بعد از اون ابراز علاقه به تو برگشت و همه چیز عوض شد . نه که بگم بدتر شد یا بهتر شد یا هر چیزی . یهو جوری شد که نبوده و من این رو دوست داشتم . پای آدم های جالبی رو به زندگیم باز کرد ، کتاب های قشنگی رو وارد زندگیم کرد ، فیلم های فوق العاده ای رو توی مسیرم گذاشت که اگر حس من به تو نبود معلوم نبود کی می تونستم آماده ی دریافتنش باشم  - اگر فرض رو بر این بذاریم که قرار بود روزی آماده ش باشم - و شاید برای همینه که من به جرئت می تونم بگم تو یکی از قشنگ ترین و مهم ترین اتفاقاتی بودی که برای من افتاد و می دونم رد و پای آدمی که شدم و اونچه رو که تجربه کردم تا آینده های خیلی دور کشیده میشه .

کسی نمی دونه ، شاید من سابینا بودم شاید من یونگ بودم . اما هر چی که بوده امیدوارم که برای تو هم راهی به جلو و چشم اندازی نو بوده باشه و هیچ وقت اثرش از ذهن و قلبت نره . این بزرگترین آرزوی من در برابر تو بوده و خواهد بود .