پـا بـرهنـه روی دیـوار دلـم

یادداشت های پراکنده

پـا بـرهنـه روی دیـوار دلـم

یادداشت های پراکنده

10.وطن

نیکا !

اگر بعداً تو این کشور به دنیا اومدی و چیزی راجع به جنگ و شهادت و .. شنیدی لطفاً به من قول بده یک حرف رو هیچ وقت باور نکنی : همه رفتند تا اسلام  بمونه ، تا در راه خدا جهاد انجام داده باشن و ... 

در اصل همشون برای دفاع از کشورشون رفتن . به تمام افرادی که برای اینکه این خاک مال ما باشه جنگیدند احترام بذار اما لطفاً لیبل نزن و انگیزه هایی که میشنوی رو به ملت ربط نده و تمام انگیزه هاشون رو محترم بدون ، حتی اونهایی که رفتند تا با ترس خودشون مواجه بشن و کاری با کشته شدن در راه دین نداشتند . آدمها خیلی پیچیده اند .


نظرات 2 + ارسال نظر
لیلی شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 18:27

پست جدیدت در باره فیلم عالی بود. سانی عزیزم! چه درک عمیق و قشنگی از زندگی داری. این درک عمیق در روزهای ناشاد آینده (همه زندگی ها روزهای ناشاد دارن، امیدوارم برای تو کمتر از دیگران باشه) بهت کمک می کنه که تصویر رو از زاویه دیگری ببینی و این طوری سختی برات کمتر آزار دهنده خواهند بود. چه موجود نازنینی هستی تو! درست مثل اسمت، یک خورشید توی قلبت داری!

کاش می دونستی تو آدمی که شدم و دوستش داری ، چقد موثر بودی ، چقدر موثر هستی..

نقطه سر خط ... جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 23:34 http://noghtevasarekhat.blogfa.com/

با سلام. یه بحث اینجا هست نوشتید " در اصل همشون برای دفاع از کشورشون رفتن " من میگم میشه فقط مرزهای جغرافیایی رو به حساب نیاورد و مرزهای تفکر رو هم به رسمیت شناخت حتی مواجه با ترس هم بیشتر حول محور تفکر میچرخه تا جغرافیا و خاک! خاک هم عزیز است اما گاهی تفکرات باعث میشود عده یی مهاجرت رو انتخاب کنن! که البته خیلی هم خاک و میهن شون رو دوست دارن! خوندن وصیت نامه ها بدون واسطه خیلی کمک خواهد کرد برای قضاوت بدون قضاوت!

سلام .
دوست دارم موارد رو تک تک بگم که پراکنده گویی نشه .
1.من از اون دست آدم هایی نیستم که دایما به قضاوت نکردن معتقد باشم . من زمانی این رو غلط می دونم که از بالا به کسی نگاه کنم و برای تصمیماتش تحقیرش کنم توی ذهنم . نه که بخوام انگیزه یا عوامل کنترل کننده ش رو حدس بزنم .بالطبع دنبال اینکه ذره ای قضاوتنکنم نیستم ! اصلا با این حرف مخالفم از اساس .
2.اون موقع یک جوی بوده که شهادت خیلی ارزنده تلقی می شده و همون طور که میبینید خیلی از شهدا واقعاً کم سن و سال هستند و توی اون سن برای اغلب موارد شور بر هر چیزی غلبه داره .پس همه اولاً برای دفاع از کشور وتفکرشون نرفتند . بعدم اینکه کشور میتونه تفکر هم باشه . زبون هم باشه و ... اما اینکه هر کسی رفته جنگیده انگیزه ش جهاد و شربت شهادت نوشیدنه این از نظر من بی اساسه . ( نه که بی تفکر وپرسش بی اساسه ، طبق نتیجه گیری ام )
3.مهاجرت کردن به معنای دوست نداشتن خاک نیست . ممکنه خاک یک نفر در حقش مادری نکنه ، باید از این مادر دور شد .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.